Het verhaal verwoorden
Een krachtig verhaal, geeft richting. Ik help bij het vinden en verwoorden van de bedoeling, strategie, beleid, plannen of resultaten van je organisatie. We gaan op zoek naar de kern van de zaak. Samen vinden we de juiste toon voor een verhaal dat aanspreekt, informeert, inspireert of uitnodigt om mee te doen.
Communicatiedoelen vertalen in verhalen
Verhalende communicatie maakt zichtbaar wie je bent, wat je doet en beweegt. Zo bind je mensen aan je die belangrijk zijn voor jouw organisatie en kom je samen een stap verder. Ik adviseer over een duidelijke communicatieaanpak, contentstrategie of redactieformule. En vertaal communicatiedoelen in verhalen die ertoe doen, in de vorm die het beste werkt.
Verhalen vertellen
Organisaties worden gevormd door de mensen die er werken en voor wie zij er zijn. Als deze mensen vertellen over hun ideeën, ambities, worstelingen en oplossingen, wordt voelbaar waar het om draait. Ik schrijf met liefde interviews, artikelen en persoonlijke portretten die betekenis geven aan jouw (organisatie)verhaal.
Ik help je onder meer met:
> het verwoorden van je visie, missie, strategie, beleid, plan of idee
> het ‘vertalen’ van je (beleids)plan in een toegankelijk en helder verhaal
> communicatieadvies
> een communicatie- en/of contentstrategie
> een redactieformule voor je online en offline magazine of jaarverslag
> de redactie van interviews, artikelen en portretten voor online en offline media
Voor wie
Met veel van mijn opdrachtgevers werk ik langdurig samen. Met plezier. Ik voel me betrokken bij hun doelen en de mensen die er werken.
Met krachtige verhalen draag ik graag mijn steentje bij aan het realiseren van mooie maatschappelijke opdrachten. Dit doe ik onder meer samen met opdrachtgevers als de Aloysius Stichting, de Cleantech Regio, Gelders Genootschap, RMC Stedendriehoek, Sine Limite, Aventus, Gemeente Deventer, Rivierklimaatpark IJsselpoort en Bosch Thermotechniek.
Met wie
Een verhaal kun je op verschillende manieren en in allerlei vormen vertellen. Wat is je boodschap, doel en wie wil je informeren, inspireren of aanhaken?
Voor een aanpak die aansluit bij jouw vraag werk ik nauw samen met tekstschrijvers, fotografen, illustratoren, ontwerpers, app- en webbouwers, animatie- en filmmakers en andere partners.